هنگام بازکردن وبسایت در مرورگر خود، در قسمت تب لوگو باید دارای کیفیت باشد، از فرمت های ارسالی لوگو استفاده کنید و آن را تغییر دهید
انعطاف پذیری در پیاده سازی دیزاین نکته بسیار مهمی است! باید توجه داشت که طراحی برای هر سایز اسکرین به بهترین شکل قابل نمایش باشد، رعایت این موضوع در نهایت منجر به یکپارچگی در محصول میشود، به طراحی ریسپانسیو در بخش (ریسپانسیو گوگل) مراجعه کنید
: مزایای دیزاین ریسپانسیو عبارتند از
تجربه کاربری بهتر: با استفاده از رویکرد ریسپانسیو، کاربران در هر نوع دستگاهی به تجربه کاربری بهتر و سازگاری با دستگاههای خود دست پیدا میکنند. این باعث افزایش رضایت کاربران، کاهش نرخ بازگشتی و افزایش میزان ماندگاری کاربران بر روی وبسایت میشود
بهینهسازی جستجوی سئو: موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، از ریسپانسیویتی وبسایتها در رتبهبندی صفحات در نتایج جستجو استفاده میکنند. وبسایتهای ریسپانسیو به طور کلی در نتایج جستجو بهتر عمل میکنند و میتوانند رتبهبندی بهتری داشته باشند
مدیریت محتوا آسانتر: با ریسپانسیو کردن وبسایت، نیاز به توسعه و نگهداری دو نسخه از وبسایت (یکی برای دسکتاپ و دیگری برای موبایل) برطرف میشود. این باعث کاهش هزینهها و زمان توسعه و مدیریت محتوا میشود
افزایش سرعت بارگذاری: ریسپانسیویتی وبسایت باعث بهینهسازی محتوا و کاهش حجم فایلهای مورد استفاده میشود که به تبع آن میتواند باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات وبسایت شود
پشتیبانی آینده از دستگاههای جدید: با رشد روز افزون تکنولوژی، دستگاههای جدید و با ابعاد مختلفی به بازار عرضه میشوند. ریسپانسیو کردن وبسایت، باعث میشود وبسایت شما بتواند به سرعت به ابعاد دستگاههای جدید و آینده سازگار شود
افزایش میزان تبدیل و فروش: با استفاده از ریسپانسیویتی، کاربران در تمامی دستگاهها به راحتی محصولات شما را مشاهده کرده و اقدام به خرید نمایند. این باعث افزایش میزان تبدیل و فروش در وبسایت شما میشود
حفظ هویت بصری: با طراحی ریسپانسیو، میتوانید هویت بصری و برند خود را در تمام دستگاهها حفظ کنید و از نظر ظاهری یکپارچه باشید
در کل، استفاده از رویکرد ریسپانسیو در طراحی و توسعه وبسایتها به مزایای بسیاری از جمله بهبود تجربه کاربری، بهبود سئو، کاهش هزینهها و زمان توسعه، افزایش سرعت بارگذاری و افزایش میزان تبدیل و فروش منجر میشود
در یک صفحه دیزاین باید به تراز بودن و سایز سکشن های مختلف توجه بشه، بهتر است همه ابجکت از سمت راست با فاصله ای ضریب 8 تراز باشند و همینطور همه ابجکت ها در سمت چپ هم با رعایت این قوانین باید همتراز باشند (همترازی)
رنگ های پرایمری باید با هویت بصری سازمان و طراحی هارمونی داشته باشند، رنگ فعلی باید نشانگرمحصول ما باشد، به هیچ وجه توصیه نمیشود از رنگ های زیاد و یا با کنتراست بالا استفاده کنید زیرا یکپارچگی را از کار گرفته و قدرت تاثیر گذاری محصول را پایین آورده، بهتر است از طیف رنگی مربوط به سازمان و لوگو و زبان محصول در طراحی استفاده کنیم (انتخاب رنگ مناسب)
در پیاده سازی انمیت ها و اسکرول خوردن صفحه نیاز به دقت نظر بیشتری است
سرعت انیمیت ها باید سریع تر شود و اسکرول خوردن بک گراند باید بدون پرش و باگ باشد، دقت نظر در جزئیات طراحی است که محصول را خاص میکند